Alla inlägg den 21 november 2013

Av Lena - 21 november 2013 16:48

Dag 1

Under de senaste dagarna långpromenader har idén om att intensivskriva vuxit fram. Att 30 dar på rad skriva blogginlägg utan att för den skull förfalla (ja, jag kallar det faktiskt så...) till att skriva tusen tecken i stilen" hej, idag klev jag upp (hoppsan?), drack först kaffe och sen åt jag lite fil och så cykla jag till jobbet...". Har läst tillräckligt många sådana inlägg och det behövs ingen fler. Undvikas ska också s.k selfis. Alltså bilder på mig själv morgon, middag och kväll i brist på annat att fota. Nej, hellre ett rent textinlägg.
Ni som läser min blogg via FB får väl "åbäka" er in på bloggen på eget initiativ de dagar jag inte ids/glömmer lägga upp delning.

Antar att efter dessa trettio inlägg återgås det till en vanlig intervall, dvs det bekanta nu- och dåskrivandet.
--------------

Spanarna ( i P1 på fredagar men jag kör med podradio och matar just nu gamla program) är ett favoritprogram och dessa med humor och underfundighet förtäckta proffs-tyckare ( hi, hi....insåg att ett bindestreck var nödvändigt eftersom jag om och om läste det som ett helt annat ord...) ger nya vinklingarna på nutida fenomen. Sissela Kyle, Jonas Hallberg, Ingvar Storm, Jessica Gerdin m.fl är återkommande gäster. Somligt fastnar och med ett diskret fnissande går jag i skogen och håller med. Hunden kikar under lugg på mig och tänker förmodligen...och hon ska ha hand om mina hundben och matskål, suck. Somligt passerar förbi men sammantaget är det oerhört underhållande. Gillar också det faktum att det finns mer eller mindre uns av allvar/sanning/realism i de kringelikrokiga tankebanor som presenteras.
En av mina favoritspaningar just nu är Sissela Kyles span om Den nya ruinromantiken ( alltså, tidigare tiders intresse för genuint riktigt gamla ruinruckel byts ut mot fascination över ny-ruiner såsom nedlagda skolor, sjukhus och annat s.k välfärdsförfall...) Ja, ja det låter skittråkigt då jag skriver men lyssna får ni höra ( P1 25 oktober 2013)

Matsedel och veckohandling är dagens hushållsuppdrag. Kul att planera och tänka ut, bläddra i kokböcker och mattidningar. Nördigt? Jajamen, det är det definitivt. Fåsenu, lasagne? jotack. Lamm och fänkål? Blir bra. Nån soppa och det där himla brödet som jag kämpade ihop förra veckan? Definitivt.
Det är bara att köra igång.

---------

Så....

Dag 1 i mitt lilla projekt avklarat.
ses imorrn

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards