Alla inlägg den 15 december 2011

Av Lena - 15 december 2011 17:10

 

Dagens prövning/roliga-stund var Julmingel för kommundelens alla anställda. Som tur var hade de delat upp minglandet på två dagar och ett brett komma-och-gå tidsspann, alla var inte där just den trekvarten som jag  var där.

Vilade mig i form på förmiddagen...eller rättare sagt tog igen mig efter gårdagens möblerskruvande (som för övrigt gick väldigt bra).

Det kändes lite märkligt att ta på regnställ och broddar för att gå promenaden till minglet....alltså Hallå! det är 15 december? Snöstorm hade varit mer på sin plats.


Det var så så så roligt att träffa och prata med så många från jobbet. Jag blir så varm i hjärtat av att se alla och hoppas att jag verkligen kan börja vara där snart, om än bara en liten stund varje dag. Tids nog så....

Rörigt och jobbigt för hjärnan men mycket varmt och gott för hjärtat.

Sänder en stor julkram till ALLA som jag träffade idag, ingen nämnd ingen glömd.


Varje kommunanställd förärades som vanligt en julklapp, årets paket var tungt och mystiskt. Har jag tjuvkikat? Jajamen, kunde inte låta bli.....men begriper nog inte riktigt vad jag ska den där tingesten till. Får begrunda detta. Kanske någon kollega till mig kan förklara det?


  Så här vackert lyser det från alla fönster nu....åh, så fint.

Har nu bara en julönskan och det är att snön ska komma i riklig mängd, som på bilden nedan.

  

För övrigt allt under kontroll....väntar tålmodigt att storvinsten i vår trisskalender ska komma......tror vi nu kommit i den hisnande summan 125 kr....so far.... 


Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards